söndag 15 november 2009

Man e gammal nog att välja själv!


God morgon!



Skön känsla det här.


Sitter med en kopp rött te vid frukostbordet, ensam.


Sambon har tagit med sej pojkarna på bandy träning, och jag får en stund med mej själv.


Kan behövas =)





Sitter här och funderar lite på hur jag hamnat här och vem jag blivit.


Vilka avgörande val jag har gjort här i livet, vad jag gjort som hamnat här.





Och det är ju bara jag, ingen annan, som gjort att jag sitter här me en kopp te.


Mina val, mina beslut, ingen annans val.


Och det är en superskön känsla att känna det.


JAG bestämmer själv vad jag vill göra, hur jag vill tillbringa mina dagar här i livet.


Ingen annan!





Och med den stora känslan i ryggraden funderar jag vidare på VAD jag vill göra,


gör jag egentligen det jag vill, eller är det bara för någon annans skull.


Hoppas verkligen inte det.


Känns inte som det heller, och det är bra.





Nu vet jag ju, att vill jag någonting, så får JAG se till att det blir så.


Finns ingen annan än jag som vet hur jag vill ha det.





Det är bara jag som begränsar mej!


Den tanken ska jag tänka varje dag jag vaknar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar