lördag 26 december 2009

Hör inte hemma, men jag har ingen dålig hörsel.

Ibland känns det som om jag inte hör hemma här.
Det känns som jag borde vara någon annanstans, men jag vet inte var.

Det känns som om jag borde gjort nått annat, men jag vet inte vad.

Jag försöker att föreställa mej ett liv någon annanstans,

jag försöker att föreställa mej att jag gör nått annat.

Men ingenting känns riktigt.

Jag är en ständig sökare, jag letar hela tiden efter det som känns rätt.

Och om jag för en endaste liten stund känner att det är rätt,
så känns det efter en stund som om jag borde fortsätta leta...

Jag har ju mina nära och kära vid mej, det är det enda som känns rätt,
och som har känts rätt hela tiden.

Men det är allt det andra...



Jag känner mej inte riktigt rätt placerad i detta liv.

Kan jag ha spår från föregående liv kvar i mej, ett liv som jag inte minns,
men som ligger och gnager långt bak i minnet.

Jag önskar att min vägledare kunde tala om för mej varför jag känner så här.

Måste jag lära mej att handskas med mitt sjätte sinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar