tisdag 9 april 2013

Den jag blir rädd för

Det här är inget blogginlägg som mor borde få läsa, men faktum är att mor är en av de få som vet vem detta inlägg handlar om...

Dessa mardrömmar om spöken, monster och aliens...
Det är ingenting mot för dessa mardrömmar jag har om dig!
Du ynkliga varelse, med ett hjärta av så grått och hårt sten.
Jag är inte rädd för dig, det är inte det jag försöker säga. 
Det enda jag är rädd för är hur jag kommer bli nästa gång vi ses.
Tankarna borde rimligtvis landa hos Timbuktu och hans låt "Resten av ditt liv".
Men nejdå, det jag är rädd för är att jag kommer dra vissa strofer ur denna låttext, med inslag av salivstänk mot ditt ansikte! Om du nu skulle ha oturen att möta mig igen...



  Det här är ingen poesi och inga vackra ord 

det här är bara hat och verbalt mord 
det här är en av de sakerna jag kanske kommer ångra 
att jag verkligen sa... 
Men det spelar ingen roll 
för jag måste få det sagt 
jag vill stå ful i ordets vackra prakt, 
jag vill ta tag i det här 
This is Sparta! 
Som tack för alla dessa år 
som jag varit snäll mot dig 
så ställer du dig upp 
rakt framför mitt fejs 
och släpper på... 



Jag vet vad jag vill säga men jag hittar inga ord 
allt jag tänker på är mord 
nu har du fan bränt dina broar 



Dra åt helvete 
Jag vet vad jag vill göra men jag måste stanna kvar 
jag kan fan inte bara dra 
Men du kommer aldrig mera hit 
Dra åt helvete 



Det här är en ny lägsta nivå 
en ny undre gräns för hur lågt man får slå 
ett nytt sätt för mig att resonera 
en helt annan vokabulär får dominera 
från inkompetens till okänslighet 
hela skalan ner till ren jävla dumhet 
du är vänskapens motsvarighet 
till härdsmältan i Tjernobyl 
Som tack för alla dessa år 
som jag varit snäll mot dig 
så ställer du dig upp 
rakt framför mitt fejs 
och släpper på 
Ditt svin 



Jag vet vad jag vill säga men jag hittar inga ord 
allt jag tänker på är mord 
nu har du fan bränt dina broar 
Dra åt helvete 
(Dra åt helvete) 



Jag vet vad jag vill göra men jag måste stanna kvar 
jag kan fan inte bara dra 
Men du kommer aldrig mera hit 
Dra åt helvete 
Du ditt jävla astronomiska ministerfejs 



Jag vet vad jag vill säga men jag hittar inga ord 
allt jag tänker på är mord 
nu har du fan bränt dina broar 
Dra åt helvete 
(Dra åt helvete) 



Jag vet vad jag vill göra men jag måste stanna kvar 
jag kan fan inte bara dra 
men du kommer aldrig mera hit 
Dra åt helvete



Text från Lillasysters låt "Dra åt helvete"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar